Man kan ikke sige søgemaskineoptimering uden at nævne linkbuilding. De to ting er uadskilleligt bundet sammen. Det er komplet umuligt at komme til tops på Google uden at have stærke indgående links.

 
 

Indgående links er dit kvalitetsstempel.

At en anden hjemmeside linker til lige netop din hjemmeside er et tegn på at det du har på din hjemmeside er så godt, eller så uundværligt at linket var umuligt at komme uden om.

 

Eksempel fra sportens verden:

Per Larsen lige er startet til fodbold. Hans far siger at Per er super dygtig og helt sikkert bliver en stor fodboldspiller en dag.

Samme Per Larsen får også roser med på vejen af selveste Michael Laudrup. Han mener også at Per bliver en super dygtig fodboldspiller i fremtiden.

Hvis man skal omdanne Pers far og Michael Laudrup til links, så er de begge indgående links til Per Larsen. Michael Laudrup er naturligvis et KLART stærkere link, fordi han selv har en vis status indenfor miljøet.

For at opsummere, så handler linkbuilding om at skaffe indgående links, af høj kvalitet.

Facebook Annoncering løfter din forretning

Her kan målrettes specifikke målgrupper, såsom personer der allerede har besøgt jeres website, personer der har interageret med jeres opslag på Facebook, for ikke at tale om målretninger mod alder, køn, geografi osv.
 
Det helt smarte ved facebook annoncer er kopi målgrupper. 
 
Her kan tages alle de personer der har besøgt jeres hjemmeside, og opholdt sig f.eks 5+ minutter. De er altså virkelig interesserede. Så laver Facebook selv en profil på hvordan den gennemsnitslige person ud fra disse data ser ud. Og leverer derefter annoncer med den samme person-profil, til alle andre i landet. Det er smart!
Luk menu