Google Ads

Når du skal finde eller shoppe noget på nettet, vil jeg vædde på, at det første, du gør, er at google dig frem. Du er langt fra den eneste. Nærmere betegnet bruger mere end 80% af den danske befolkning Googles søgemaskine til at finde relevante resultater. Det gør dine kunder også. Google er uden tvivl den ledende søgemaskine, og netop derfor, er det vigtigt at være synlig for dine fremtidige kunder på Google. En af de mest effektive måder at få nye kunder, når vi snakker digital marketing, er via Google Ads – og det er lige præcis dét, jeg kan hjælpe dig med. Ønsker du flere kunder i butikken og samtidig et fornuftigt afkast på din onlineannoncering på Google? Så lad os sammen gennemgå, hvordan din virksomhed får mest muligt ud af Google Ads.

Eksempel på google ads
Google Ads Fra webman
God annoncetekst til google ads

Hvad er Google Ads?

Google Ads er annoncer i form af de øverste resultater på Googles søgemaskine. De er, i modsætning til de organiske resultater, betalte annoncer, som du får vist, lige i det det øjeblik en eventuel kunde leder efter dig og dine produkter eller ydelser. Denne type annonce kan skræddersyes præcis til din virksomhed, så man bedst muligt rammer den helt rigtige målgruppe. Her spiller mange faktorer ind. Heriblandt; – Valgte keywords – Hvor relevant din virksomhed og annonce er – Din virksomheds lokation – Kvalitetsscoren på din Google Annonce – Og meget andet Med Google Ads er det altså ikke sådan, at du skal ud at finde din målgruppe, og de skal heller ikke ud at lede efter dig. I stedet bliver I begge ført til hinanden, når din fremtidige kunde har brug for netop dig. Under overtitlen Google Ads hører bl.a. søgeannoncerne, men også shopping, display og mobil blandt andre. De har alle deres eget fokus og forskellige fordele. Her at det også vigtigt at have det rigtige fokus, så du sikrer at dine annoncer arbejder optimalt. Der er f.eks. rigtig mange, der bruger sin telefon som deres primære enhed. Derfor er det vigtigt, at hvis din målgruppe primært bruger sin mobil, at du har en tilsvarende mobilstrategi. Det giver Google Ads dig muligheden for at gøre og udnytte.

Hvorfor bruge Google Ads?

Der er en masse gode grunde til at bruge Google Ads til at fremme din markedsføring.
Hver måned er der over 167 milliarder søgninger på Google, og af dem går ca. 46% af alle kliks til de tre øverste Google Ads. Det er disse øverste placeringer, du kan købe dig ind på. Dog betaler du sådan set kun noget, hvis der bliver klikket på din annonce, altså Pay-Per-click. Med besøgende, der kommer til din landingsside fra en annonce – såkaldte PPC-besøgende, er der 50% større sandsynlighed for, at de køber noget, end såkaldte organiske besøgende. Statistikkerne taler nærmest for sig selv; der er enormt potentiale i Google Ads.

Det giver dig nemlig muligheden for at ramme den helt rigtige målgruppe, og udover det kan du indskrænke din målgruppe efter geografi. Derfor er der også en hel del virksomheder, der gør brug af Google Ads, og det kan hurtigt komme an på, hvem der er bedst til at annoncere for sig selv. Selvom PPC kan lyde som en skudsikker plan, garanterer det ikke faktiske kunder. Derfor er der også en del virksomheder, der taber penge på Google Ads, fordi de ikke har helt styr på, hvad de laver og hvordan Google Ads udnyttes bedst muligt.

Det har jeg til gengæld en god mængde erfaring med og er én af grundene til, at jeg kan hjælpe dig til at få succes med Google Ads.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe dig med Google Ads?

Netop fordi Google Ads kan skræddersyes til din virksomhed, er der mange funktioner, der skal tages stilling til, og valg, der skal tages. Det er det, jeg er god til. Jeg arbejder ud fra, at ingen kender din virksomhed bedre end dig, og derfor kan vi få de bedste resultater med Google Annoncering gennem et tæt samarbejde. Jeg lægger enormt meget vægt på at skabe resultater – og ikke bare kliks – for din virksomhed igennem arbejdet med Google Ads. Din virksomhed udvikler sig hele tiden, og derfor er det også vigtigt at udvikle og optimere sine Google Annonceringer jævnligt. Når en kampagne skydes i gang, skal den også vedligeholdes for at være mest effektiv og opnå de bedste resultater. Et samarbejde med mig er derfor ikke blot opsætningen af dine Google Ads og Annoncer, men også løbende optimering. Jeg holder øje med, om der er søgeord, der skal rettes til og optimeres eller måske endda tages helt ud af din kampagne. Det er en vigtig proces for din virksomheds branding og økonomi, da det effektiviserer dine annoncer og tilretter dem til din virksomhed. Hvis det ikke gøres kontinuerligt, kan du ende med at smide penge efter et forældet og ukampdygtigt resultat, du egentlig ikke kan bruge. Vores samarbejde varer altså lige netop så længe, det giver mening for dig og din virksomhed. Hos Webman får du altså en komplet løsning, der tager udgangspunkt i din virksomhed for at opnå de bedste resultater med det budget, lige netop din virksomhed har.

Kan jeg få noget ud af at bruge annoncering på Google?

Sidder du nu med tanken om, hvorvidt din virksomhed overhovedet har brug for ”det der Google Ads”, så kontakt mig! Så finder vi sammen ud af, hvad der bedst gavner din virksomhed. Det siger sig selv, at en lille lokal virksomhed slet ikke har de samme behov som f.eks. en stor international webshop. Det afhænger helt af dit budget og dine ambitioner. Det gode ved Google Ads er netop også, at der er plads til alle størrelser og niveauer af budget og ambition. Det gode ved at vælge Webman er, at du ikke behøver at sætte dig ind i alle Google Ads funktioner og muligheder – dem har jeg nemlig styr på og sidder klar til at forklare dig om. Det er vigtigt for mig, at du som virksomhed bliver hørt og oplever, at jeg tager dig i hånden fra start til slut.

Skal vi sammen se på hvordan vi får din onlineannoncering på rette kurs?

Jeg er selvfølgelig med på, at Google Ads kan virke overskueligt, så kontakt mig endelig, hvis du har nogle spørgsmål. Er du tværtimod helt klar på Google Ads, så ring eller skriv, så vi kan få gang i et samarbejde allerede i dag!

Start Samarbejde