Responsive design betyder at hjemmesiden/webshoppen, vil være skalerbar, således at den nemt kan bruges på mobiltelefoner, tablets, og naturligvis desktop computere.

For at teste om en hjemmeside er responsive kan du prøve at trække browservinduet mindre ved at tage fat i siden, venstre klikke og trække markøren ind mod midten. Hvis du kan se at indholdet ændrer sig og tager ny form, så det stadig ser pænt ud i et mindre vindue. Så er hjemmesiden responsive.

En anden måde er at tage din mobiltelefon og besøge hjemmesiden. Hvis du er nødt til at zoome ind og ud, scrolle til højre og venstre, som man skulle i gamle dage, ja så er siden naturligvis ikke responsive.

 

Hvorfor skal man have responsive design?

Når det kommer til søgemaskineoptimering betyder responsive design en del. I sig selv viser det google at din hjemmeside henvender sig til alle, ikke blot personer med stationære computere. Derudover viser det også Google at dit indhold er noget du mener er så spændende eller attraktivt at det skal kunne præsenteres let for alle enheder.

 

Dine besøgende bliver længere på siden

I og med din hjemmeside er responsive, øger det også dine besøgendes oplevelse af brugerfladen. Det resulterer i længere besøgstider og flere klik rundt på din hjemmeside. Derudover minimere det også din “bounce rate” som er den procentdel af besøgende som kommer ind på din hjemmeside uden at klikke på noget, men blot forlader siden igen hurtigt. Det er 2 MEGET afgørende faktorer for dine placeringer på Google. Det er altså rigtig godt for din søgemaskineoptimering

 

Facebook Annoncering løfter din forretning

Her kan målrettes specifikke målgrupper, såsom personer der allerede har besøgt jeres website, personer der har interageret med jeres opslag på Facebook, for ikke at tale om målretninger mod alder, køn, geografi osv.
 
Det helt smarte ved facebook annoncer er kopi målgrupper. 
 
Her kan tages alle de personer der har besøgt jeres hjemmeside, og opholdt sig f.eks 5+ minutter. De er altså virkelig interesserede. Så laver Facebook selv en profil på hvordan den gennemsnitslige person ud fra disse data ser ud. Og leverer derefter annoncer med den samme person-profil, til alle andre i landet. Det er smart!
Luk menu