Facebook Ads til Rude Strand Højskole

Rude Strand Højskole er en højskole for seniorer i aldersklassen 60+. Her tilbydes kursusophold om spændende emner og mulighed for at møde nye mennesker og få nye indtryk.

Rude Strand Højskole har før fået lavet Facebook Annoncering af andet bureau, men vurderede på det tidspunkt at det var for dyrt, i forhold til hvad de fik ud af det.

0
Roas
ROAS er en forkortelse for “Return on Advertising Spend”, der på betyder reklamekampagneafkast, og er en måde at måle effektiviteten af en reklamekampagne.
I dette tilfælde fik Rude Strand 16.9 kr tilbage pr 1 kr de investerede.
0 %
Flere besøg
Hvor mange personer der har set hjemmesiden, i forhold til før vi gik igang
0 %
Længere tid personer bliver på hjemmesiden
Hvor lang tid hver enkelt besøgende opholder sig på hjemmesiden

Forstander, Carsten Holvad ønskede større kendskab til de enkelte kurser som højskolen tilbød de danske seniorer. Før i tiden har man forsøgt sig med annoncer i avisen, men uden de målbare resultater. 

En af de ting Carsten har sat stor pris på, er den direkte måling af hvor meget man har fået ud af markedsføringen med Facebook Ads. Her kan man nemlig se præcis hvor mange personer der har set ens annoncer, hvor mange der har klikket på dem og i sidste ende hvor mange der rent faktisk har tilmeldt sig et kursus, efter at have været i kontakt med en af de opsatte Facebook annoncer.

Hvordan fik vi så gode resultater?

1. Videoudvikling

Først og fremmest lavede jeg et par fede videoer, som oplyste om de forskellige kurser, som højskolen tilbød. Dem lavede jeg ud fra det billedemateriale jeg havde modtaget fra højskolen. Forskellige budskaber og opsætninger blev testet, for til sidst at finde den bedste måde at gøre det på.

2. Præsenter videomaterialet til målgruppen

Efter at have sat Facebook pixelen korrekt op (dataindsamlingsværktøj) viste vi videoerne til mennesker over 65 år, som Rude Strand Højskole havde defineret som deres kernemålgruppe.

Herfra kunne personerne så klikke sig ind på hjemmesiden til det pågældende kurus og læse mere. Det er de færreste mennesker der spontant tilmelder sig et kursus af en uges varighed til en pris af 4-5000 kr. Derfor var vi sammen nødt til at vise mere omkring det enkelte kursus hvilket leder os til næste punkt retargeting.

3. Retargeting

Retargeting går ud på at vise annoncer med forskellige budskaber til folk som allerede har vist interesse.

F.eks hvis en person har klikket sig ind på et kursus omkring 2.verdenskrig. Så har vi nu en formodning om at denne har interesse i emnet. Derfor skabte vi 5 annoncer der kørte med 3 dages intervaller. Hver enkelt annonce havde forskellige budskaber der skulle modne personen til at bestille kurset. Vi lagde b.la. vægt på at fortælle om andre kursister der havde haft glæde af kurset. At man mødte nye mennesker og at der samtidig (hvis det var tilfældet) ikke var særlig mange pladser tilbage.

Disse budskaber leder personen tilbage på hjemmesiden som nu kan bestille kurset. Eller i værste fald, har vi nu en person der ved hvor skøn en Højskole, Rude Strand er. Win, Win, Win.

Sagt om Webman

Det er bare den bedste service og kompetence indenfor hjemmesider. Vi har fået lavet vores hjemmeside af Webman.dk til absolut UG! Kan helt klart anbefales
Carsten Sørensen Malerfirma, Line Sjørup
Jeg har tidligere fået lavet hjemmeside ved større bureauer, men jeg foretrækker klart Webman.dk fremfor de helt store. Her får man en service der er personlig, hvor man ikke føler sig som en i mængden.
CG Treatment, Casper Gustavsen
Jeg kan kun give de bedste anbefalinger til Webman.dk. Jeg er yderst tilfreds med resultatet.
Fashion By B-Design, Betina Offersen
Top professionel service, yderst kreativ og med et perfekt resultat.
Barcelona Training Academy, Daniel Santamaria.
Webman.dk får tingene til at ske. Du bliver taget seriøst som firma og rettelser, samt ønsker bliver lavet hurtigt. Designet er innovativt og up to date og priserne er yderst attraktive.
Viborg MC Værksted, Søren Isager.
Luk menu