SEO
SEO, som står for Search Engine Optimization. På dansk kalder vi det søgemaskineoptimering og det er arbejdet med at få resultater på Google.
Vidste du at 75% ikke går videre til side 2?
En undersøgelse lavet af Junto.com viser at de personer der søger via Google, aldrig kommer videre end side 1.
I forhold til hvilken placering din hjemmeside får i Googles søgeresultater, tjekker Google over 200 forskellige faktorer for at afgøre hvor din hjemmeside skal ligge.
Søgeordsanalysen
Søgeordsanalyse er den altafgørende analyse, hvis resultat afgør om din online tilstedeværelse bliver en succes eller en fiasko. Det er her man afgør hvilke ord eller sætninger, din hjemmeside skal kunne findes på. Det er essentielt at have foretaget en søgeordsanalyse i forbindelse med søgemaskineoptimering. Det kan være du selv er helt overbevist om at dine kunder søger på et specifikt ord når de skal finde dine produkter, men i virkeligheden ville den almene dansker søge med et helt andet ord. Det får vi afklaret i søgeordsanalysen.
Kvalitet over kvantitet
Det handler ikke altid om at få flere tusinde mennesker forbi din hjemmeside, for hvad hvis ingen af dem er interesseret i det du sælger? Så er de væk igen før du overhovedet er begyndt at præsentere alle dine smarte produkter eller services. Tilgengæld kan du få åbnet op for dine salgstrick, hvis kunden oprigtig har en interesse i dit produkt. Derudover bliver den potentielle kunde længere tid på din hjemmeside og klikker sig igennem flere sider, end den besøgende, som “er gået forkert”, og det faktum er med til at øge din samlede SEO værdi.
Hjemmesiden havde nogle tekniske udfordringer som vi fik løst. Herefter igangsatte vi en koordineret on-page optimering samtidig med at få udbygget på den mangelfulde linkprofil. Detailing Center har erobret flere stærke 1-pladser og modtager langt flere seriøse henvendelser via deres organiske placeringer på Google.
Skriv gode Seo Tekster
Når man skriver seo tekster er det vigtigt at forstå hvem man egentlig henvender sig til. Er det en ældre målgruppe skal der måske bruges et andet sprog og en anden tone, end hvis det primært er det unge segment du henvender dig til. Dertil er det vigtigt at ordene du har udpeget dig via søgeordsanalysen også bliver brugt på hensigtsmæssig måde. Det vil sige i titler, undertitler, og dele af brødteksten. Hverken for meget eller for lidt. Der er nødt til at være en balance i tingene.
Er dine besøgende købeklare?
Er dine besøgende på jagt efter inspiration/information eller sidder de klar med kreditkortet klar til at foretage et køb på din webshop? Det er et godt spørgsmål som vi er nødt til at forholde os til. Hvis de gamle sko er nedslidte, og der skal nye til. Så starter personen oftest med at søge på “sko”. Det er meget bredt, og selvom man havde en hjemmeside der lå nummer 1 på google, skulle man ikke forvente mange salg af den grund.
For på dette stadie er kunden stadig informationsøgende. Efter nogle dage har kunden bestemt sig for det skal være en bestemt type sko, så denne søger på “Kondisko”. Nu er kunden tættere på at købe end nogensinde før, men kunden har nu bestemt sig for en bestemt sko. Så nu søger kunden på “Nike Air Jordan”, altså en helt specifik model. Nu er kunden klar til at købe og det er nu du gerne vil have den besøgende ind på din webshop for at foretage købet.
Seo pakke #1
5 timers seo arbejde-
SEO Analyse
-
Konkurrentanalyse
-
Indholdsoptimering
-
On page SEO
-
Linkbuilding
-
Rapportering
Seo pakke #2
8 timers seo arbejde-
SEO Analyse
-
Konkurrentanalyse
-
Indholdsoptimering
-
On page SEO
-
Linkbuilding
-
Rapportering